email

emailAda satu diskusi dari satu forum Bajet 2012 yang agak menarik untuk dikongsi.. aku kongsi dibawah.  Dilema layanan kerajaan Malaysia terhadap rakyatnya : 1) Pelajar yang belajar menuntut ilmu diberi pinjaman tapi kena bayar balik…pulak tu ada interest event 1 peratus… 2) penyamun dan para penjenayah di malaysia yang dipenjarakan siap diberikan layanan makanan percuma [...]

Gaddafi dikebumi hari ini

by KBLOG on October 25, 2011

in Semasa

gambar mayat gaddafi

TRIPOLI: Jenazah bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi akan dikebumikan pada upacara ringkas di satu lokasi yang dirahsiakan di padang pasir negara itu, kata pegawai Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) semalam. Muammar yang memerintah negara itu selama 42 tahun terbunuh dengan satu kesan tembakan di kepala Khamis lalu. “Dia akan dikebumikan esok (hari ini) dalam majlis yang [...]

Homemade Bebola Ikan

by KBLOG on October 25, 2011

in Ohnyam!

cara masak bebola ikan

Feveret aku ni. Buat sendiri je. Beli ikan, asingkan isi ikan dengan tulang ikan. Kemudian tumbuk isi ikan sampai lumat bersama lada hitam dan garam sikit. Pastu gaul dengan tepung jagung. Kepal kepal bagi bulat :D Pastu rebus macam rebus keropok lekor. Lagi sedap bila di masukkan dalam sayur pedas petola. Memang hot and spicy. Oh [...]

Must Read: Mesej Dari Gaddafi

by KBLOG on October 24, 2011

in Agama

mesej dari gaddafi

Terjemahan oleh Professor Sam Hamod, Ph.D. Recollections of My Life: Col. Mu’ummar Qaddafi, The Leader of the Revolution. April 5, 2011. In the name of Allah, the beneficent, the merciful… For 40 years, or was it longer, I can’t remember, I did all I could to give people houses, hospitals, schools, and when they were hungry, [...]

karnival jom heboh kelantan

Mesej diterima dari Hotlink: Dtglah beramai-ramai ke Karnival Jom Heboh,Stadium Sultan Muhammad Ke-IV,Kota Bharu pd 28/10-29/10!Temui selebriti HOTLINK seperi TOMOK & AKIM . Jumpa di sana! Seluas-luas negeri Kelantan ni, di Stadium Sultan Muhammad ke-IV juga dipilih untuk buat Karnival Jom Heboh ni. Kat situ la ada Hospital Besar Kota Bharu, kat situ la ada [...]

Alahai Pemandu Kelantan…

by KBLOG on October 24, 2011

in Trafik

pemandu kelantan kurang ajar

Satu pagi yang mendung di Kota Bharu. Bila mendung dan musim hujan macam ni, selalunya kurang penunggang motosikal. Sebabnya jika selalunya mereka menunggang motosikal, kalau hujan mereka akan naik kereta. Dek kerana ramai pemandu kereta, maka ragam pun banyak juga lah. Dibawah sempat aku snap gambar pajero hijau, pemandunya masih dalam kereta. Duk tunggu parking.. [...]

Best Brooker Award